سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بیوگرافی مسعود فروتن

بیوگرافی مسعود فروتن

مسعود فروتن, بیوگرافی مسعود فروتن و همسرش سیمین هاشمی, masood foroutan

مسعود فروتن لاریجانی در 2 اسفند ماه سال 1324 در شهر شهر گرجه استان آمل و در یک خانواده شش نفره متولد شده است و اکنون 72 ساله است. او در سن 4 سالگی به شهر دماوند مهاجرت کردند و مدرک کارگردانی خود را از مدرسه عالی تلویزیون و سینما در سال 1350 گرفت و پس از انقلاب اسلامی از دانشکده هنرهای دراماتیک مدرک لیساسن کارگردان سینمایی را دریافت نمود.

مسعود فروتن هم اکنون یکی از کارگردان های بنام کشورمون است و دایی امیرعلی نبویان بازیگر است. سال هاست که همسر و دخترش در شهر آمریکا و به دور از زندگی می کنند.

ماجرای ازدواج و طلاق با سیمین هاشمی

مسعود فروتن در اوایل دهه 50 با خانم گوینده و مجری تلویزیون بنام سیمین هاشمی ازدواج می کند و آن ها صاحب دختری بنام ترنگ می شوند. اما از ازدواج و زندگی مشترک آن ها زمان زیادی نمی گذرد که سیمین هاشمی بخاطر اتفاقاتی که در زندگی اش می افتد مجبور می شود برای همیشه از ایران برود و الان به همراه ترنگ در شهر آمریکا می کند.

مسعود فروتن و دخترش ترنگ, عکس دختر مسعود فروتن و همسرش

تنگ فروتن در کنار همسرش ران در  لس آنجلس کالیفرنیا

دلیل رفتن دختر مسعود فروتن از ایران

وقتی من و همسرم جدا شدیم هر دوی ما دلمون می خواست با دخترمون زندگی کنیم. همسرم وقتی از ایران رفت همه دلش را در زندگی من باقی گذاشت او در یک کشور دیگه بی تابی میکرد و دخترم هم اینجا مادر میخواست ولی نداشت. نهایتاً مجبور شدم به حرف خواهرم که می گفت : دختر برای بزرگ شدن مادر میخواهد چون الگو لازم دارد و اگر بدون مادر بزرگ شود هویت نخواهد داشت. گوش کنم و برای همین تصمیم گرفتم ترنگ را پیش مادرش بفرستم تا از تنهایی و غریبی مادرش هم بکاهد.

الان سال هاست که رویا ندارم و اگر خواب می بینم خیلی زود یادم می رود و وقتی خواب دخترم را ببینم دلم میخواهد باز بخوابم تا شاید دوباره ادامه خوابم را ببینم.